vineri, 27 noiembrie 2009

Idei

Înainte de a-mi încheia seria articolelor dedicate vouă, aş dori să vă propun şi eu două soluţii pentru a obţine energie electrică fără să-mi faceţi rău.
Pentru că la momentul actual mi se pare irealizabil să vă văd uniţi şi luptând împreună, am găsit că cel mai bun mod de a mă salva este să contribuiţi în mod inconştient la aceasta. Am stat, am cugetat, după care am reuşit să găsesc următoarea idee:
Peste tot în lume există scări. Fiecare dintre voi le folosiţi zi de zi. Păşiţi frecvent pe trepte.


Şi mi-am spus: ce-ar fi dacă fiecare pas pe o treaptă ar produce o anume cantitate de energie atât de necesară societăţii voastre? Ce-ar fi ca, de fiecare dată când faceţi acel pas, în graba voastră de a urca sau coborî la un alt nivel, un sistem din interiorul treptei ar genera energie? Apoi am încercat să-mi imaginez sistemul ...
Probabil că cei mai mulţi dintre voi îşi amintesc de la lecţiile de fizică din liceu despre posibilitatea de a obţine energie cu ajutorul unei bobine conductoare care se roteşte în câmpul magnetic al unui magnet fix. În acest sistem ia naştere curent alternativ. Acest fenomen ar putea fi adaptat în folosul omenirii:
Scările din locurile publice, aglomerate (de exemplu, scările instituţiilor, universităţilor etc.) pot fi înlocuite cu trepte care culisează nesesizabil şi care au în interiorul lor cupluri bobină-magnet permanent (elemente de dimensiuni mici; nu se crează în acest mod cantităţi mari de energie la o apăsare, însă gândiţi-vă de câte zeci de ori urcă oamenii scări! cantităţile se adună). Ca să nu mă încurc în explicaţii, am preferat să vă ilustrez conceptul prin următorul desen:
Greutatea omului apasă pe scară, iar revenirea este asigurată de resort. Desigur, nu trebuie să înlocuiţi toate treptele din lume cu sisteme de acest gen! Este suficient să le introduceţi în locurile cu trafic intens. Şi există atâtea exemple de astfel de locuri!
Mai departe, mergând pe acelaşi gen de concept mi-am dat seama că se poate obţine energie în timp ce mergeţi cu maşina sau vă deplasaţi cu trenul. Sunt convinsă că nu veţi putea renunţa prea curând la aceste mijloace de transport (deh! progresul), aşa că le-aţi putea exploata într-un mod neobişnuit astfel:
Construiţi borduri în care incorporaţi mici bobine cu miez de fier sau stâlpi pe marginea şoselelor cu bobine incorporate. Ca să produceţi energie aveţi nevoie de un al doilea element de creare a sistemului, constând într-o a doua bobină, de această dată alimentată de un generator montat în roţile libere ale automobilelor sau la roţile trenurilor. Et... voila! De fiecare dată când treceţi cu maşina sau cu trenul pe lângă borduri astfel adaptate sau pe lângă stâlpi creaţi energie electrică. O faceţi într-un mod inconştient, dar atât de util crizei spre care am impresia că mă îndrept!
Aşa văd eu lucrurile; desigur, nu sunt fizician, deci nu am cunoştinţele necesare de a detalia şi a extinde ideea până la calcule complicate; totuşi, consider că acesta ar fi un mod în care într-adevăr mă puteţi ajuta (cum spuneam, inconştient).

Mi-am mai imaginat şi posibilitatea de a reintroduce velele în navigaţie, transformându-le, eventual, în panouri de captare a energiei solare.
Desigur, se pot găsi numeroase soluţii pentru viitor; consider că ceea ce trebuie luat în considerare în primul rând este gradul de eficienţă; altfel, foarte puţini acceptă schimbarea, şi poate dura mult timp până a reuşi să o impuneţi.

În final, aş dori să vă transmit multă sănătate şi cât mai mulţi ani petrecuţi în casa mea. Mă bucur că mi s-a oferit posibilitatea de a mă exprima prin acest blog.

Aveţi grijă de voi şi de mine!

Cu drag,

TERRA

1 comentarii:

Anonim spunea...

am facut referire la persoana ta si la acest blog. mi s-a parut corect sa-ti ofer dreptul la replica, desigur numai daca tu consideri ca e cazul.

Trimiteți un comentariu